single kitchen
Single Kitchen









Dapur Bujang- Ais krim Goreng

Loading...

ais cream dapur bujang

http://youtu.be/t-Hw_G3LBdo

Saturday, 11 February 2012

Spaghetti bujang




B O S A N  dengan makanan yang sama setiap hari ??????








hohoho !! takpe takpe. hari ni. kami nak share 1 makanan yg lain selain nasi. hahah. np nasi?? saje je plih nasi. okay! berbalik pd topik, kdg2 tu, kte teringin jgk kan nak mkn makanan lain, org kate, tukar selera. haa.. soo.. makanan yg kami nak share ni lain la sikit dari. ape tu ?? ni haa.. S P A G H E T T I. spaghetti yg kami nak share ni, mudah je, tak perlu byk bhn sgt. bujang pnye style . enjoy !





spaghetti ni, kami letak meetball. tp pd mereka yg tak nk ltak meetball ni pn tkpe.hehe


BAHAN YANG DIPERLUKAN

100 g mi spaghetti
150g daging cincang
1/2 tin tomato puri
2 ulas bawang putih
garam secukup rasa
1 tin sos spaghetti prego
minyak zaitun ( minyak msk biasa pn boleh)
parmesan cheese dan sedikit daun basil utk hisan



CARA MEMBUAT

  1. rebuskan mi kira-kira 15 mnit atau smpai lmbut ( tmbh sdikit garam n minyak msk supaya mi tak melekat. toskan.
  2. potong bwg putih kecil2
  3. panaskan kuali. tuang minyak dan masukkan bawang putih td
  4. bila bwg putih dah seakan-akan perang, masukkan daging n goreng smp masak
  5. masukkan tomato puri,sos spaghetti prego, garam dan gula secukup rasa. biar mendidih selama 2 mnit
  6. setelah siap,hidangkan . tambahkan parmesan cheese dan daun basil sbg hiasan.

S E D A P S E D A P S E D A P !!! SELAMAT MENCUBA!!


No comments:

Post a Comment

catch it